الثلاثاء، 16 ديسمبر 2008

ماذا عن الداخل ؟؟؟


الان ... جائت اللحظة الحاسمة ... رجاءا ... فلنتعامل معها بما يتناسب مع عظمتها ...
صمتا أيها الحضور الكريم ....
بدأ العد التنازلي لفتح الدرج .. المقّدّس ...
5-4-3-2-1-000000000
والان لننظر الى ما في الداخل ...
علبة نظّارتي الطبية .... قصاصات كثيرة ... كثيرة ... كثيرة من الاوراق ...منها الابيض والالوان
قصاصات من اوراق الجرائد أغلبها للعبة السودوكو التي لم أفلح قطّ في حلها ...
أعواد من البخور الشرقيّ ...
سماعتان طبيتان ... احداهما باظت من شدة الحر في غرفتي ... والاخرى جديدة...
منديل كشفي يرجع تاريخه الى ما قد يفوق العشر سنوات ... تسلمته انا من حوالي عام واحد ...
مرآة متوسطة الحجم ... علبة flash memory فارغة ...
أقلام قديمة ... مسدّس شمع مقطوع السلك...
ophthalmology penlight ... كتيبات صغيرة ...
أشياء أخرى كثيرة لست أدري لها تصنيفا...لم أجد لها اسما أعظم ..ولا أجمل .. ولا أحلى من (كراكيب)..كراكيب في درج المكتب ...
ما فائدة كل هذا ؟؟؟؟!!
الآن لا أجد ما أقول ... ولن أحسن الرد
لكن تكرر أكثر من مرة اذا افتقدت شيئا ما ... وفتحت هذا الدرج قصدا أو مصادفة ... أدرك أنني وقعت على كنز ثمين ... كنز أكبر بكثير من القوائم الخشبية الأربع ... التي تحتوي احداها على قفل معدني ... عادة ما يضيع مفتاحه ... فأجده عندما افتقده
فدرجي يحتوي على العالم ... وجزء لا بأس به من التاريخ ...

6 التعليقات:

Dr Gad يقول...

عرفت المدونه من ابو صلاح و مصدقتش بصراحه

بس لما دخلت قريت عرفت ان عالم التدوين زادله مدونه متميزه وباين من اول بوست فيها

مبروك عليكي و ياتري عارفه انا مين ؟؟؟

لا اعتقد :)

OPTIMESTIC يقول...

لا لا لا ... كدة كتير عليّا
كمان ازاي ماعرفش ديد مان صاحب مدونة من التوب فايف اللي بستمتع بالمرور عليهم ؟؟
سعيدة اوي بالبوست بتاعك يا جاد ... شجعتوني بجد
هضيف المدونة بتاعتك في الفافوريتس لو مش عندك مانع ...
:)

Dr Gad يقول...

اكيد مش عندي و متوقعتش انك تعرفيني بسرعه كده :D

البوست ده فعلا عجبني دون مجامله لان عاجبني الاسلوب و طريقه الوصف والسرد مستني منك الجديد و مبروك مره تانيه و تالته ورابعه كمان :)

نعكشة يقول...

مش عارفة لية بحب ادعبس في الحاجات المقفولة
فضول
عندي كمية فضول رهيبة
بس بما اني معنديش اوبسسف كومبلشن ولا اسمو اية فانا بطرد الافكار في كسر الاقفال و الدخول إلي ما وراء الاقفال
كمان بحب افتح كدة اجندة ليا من زمان او شنطة من زمان بيبقى فيها حاجات قديمة

من زمان وانا نفسي يبقى عندي صندوق كبير زي اللي في الافلام بقفل كويس
و احط فيه الحاجات دية و لما اكبر خالص خالص بقة افتحة
اكيد هبقى مبسوطة

........
معلومة علي جمب

بلاش اقولك درجي فيه إية
ههههههههههههههههه

يلا سلام

منورة يا سكرة مرة اخرى

ta3"red 7egab يقول...

انا اول واحدة اقرأ الكلام دة لانى قريتة ع الورق
بس اكيد يا مروة ما تقدريش تنكرى ان انا ليا فضل كبير فى الكلام الجامد دة صح
علشان انا اللى بفتح درج مكتبك

OPTIMESTIC يقول...

مرحبا اصدقائي ...
مرحبا تغريد (مش صديقتي خالص p:)
تغريد فعلا اول حد يعرف الكلام دة ...
بس مش قرته على الورق ...
دي نالت الشرف انها تسمعه بصوت حظرتنا ...
احم
تغريد كانت اكثر الناس معاناة من عقدة درج المكتب اللي عندي
:)
welcome again all friends >>
:)